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Smyth Research Realiser A16 - crowdfunding

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Autor
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tizzy11
Stammgast
#451 erstellt: 27. Jul 2017, 09:21
Wann soll denn der A16 nun verfügbar sein?

Wäre es nicht sinnvoll auch ein Einmessung bei einem sehr guten Händler zu machen, der eine sehr gute Heimkinoanlage und auch Stereoanlage besitzt?


[Beitrag von tizzy11 am 27. Jul 2017, 09:22 bearbeitet]
Dadof3
Inventar
#452 erstellt: 27. Jul 2017, 09:39
Die neuesten Angaben zum Liefertermin findest du in Beitrag 439.

Soll jetzt nicht arrogant klingen, aber ich kenne keinen Händlerhörraum, der meinen Ansprüchen genügen würde.


[Beitrag von Dadof3 am 27. Jul 2017, 09:45 bearbeitet]
sealpin
Inventar
#453 erstellt: 27. Jul 2017, 12:34
Wir könnten ja mal in der Hörzone (Reinhard) nachfragen, ob er ein 7.1.x Setup aufbaut...aber das ist auch nicht unaufwendig.
Daher finde ich die Idee mit dem Studio recht brauchbar...

KH Frage zum A16:
derzeit gibt des den Monolith M1060 für recht angenehmes Geld (um die €350,- all in ) zu kaufen.
Nach Beschreibung des Sounds dieses KH könnte der recht passabel sein.

Hat jemand hier den KH schon mal gehört?

Generelle Frage: welche KH plant ihr für die Nutzung am A16 (und ja, ich weiß das der A16 auch KH "einmisst" und damit ggf. KH Klang nivelliert wird ... aber eine gewisse Grundqualität sollte der KH doch schon haben, oder?)?

ciao
sealpin
tizzy11
Stammgast
#454 erstellt: 27. Jul 2017, 14:08
Ja, das würde ich auch gerne wissen, welcher KH die Qualität haben muß, um am Realizer das ganze 1:1 wie real zu portieren.

Wenn der Realizer A16 besser ist wie der A8, weshalb soll man dann noch den Realizer A8 kaufen, zumal der doppelt so teuer ist? Oder kann der A8 einiges besser?
frix
Inventar
#455 erstellt: 27. Jul 2017, 14:41
die lassen den A8 sicher auslaufen.
travis_bickle
Stammgast
#456 erstellt: 28. Jul 2017, 12:46
ich nutze den A8 seit einigen Jahren und habe schon verschiedenste Kopfhörer(Beyerdynamic DT-911, DT-990 600 Ohm, Hifiman HE-5, Hifiman HE-560, AKG K712, Audeze LCD-2) ausprobiert. MEINE Ohren hören da nur kleine Unterschiede, deshalb hat sich der Schwerpunkt bei der Wahl des Kopfhörers auf den Tragekomfort verlegt und es ist am Ende ein Audio Technica R70X geworden. Mit dem bin ich an sich sehr zufrieden (nur die Öffnungen der Ohrpolster könnten größer sein).
Viel wichtiger ist aus meiner Sicht den fehlenden Körperschall zu ergänzen. Dort bin ich vom iBeam VT200 auf einen Subpac M-2 umgestiegen.

Also kurz beantwortet lautet die Antwort, meiner Erfahrung nach, dass schon ein vernünftiger Hörer der gehobenen Mittelklasse locker ausreicht.


[Beitrag von travis_bickle am 28. Jul 2017, 12:47 bearbeitet]
VerloK
Stammgast
#457 erstellt: 31. Jul 2017, 11:37
Bei den Neuen News kann man wohl echt von Ende des Jahres ausgehen.

VerloK
frix
Inventar
#458 erstellt: 31. Jul 2017, 11:44
ja gesunder pessimismus kann da nicht schaden
astrolog
Inventar
#459 erstellt: 31. Jul 2017, 11:55

VerloK (Beitrag #457) schrieb:
Bei den Neuen News kann man wohl echt von Ende des Jahres ausgehen.

VerloK

Neue News? Wo?

Ich spekuliere mal wild: Wenn der A16 lieferbar ist, wird sicher keiner mehr einen A8 kaufen. Sofern also noch einige A8 am Lager sind, will man die vielleicht erst einmal an den Mann bringen, bevor man sich mit dem Nachfolger das A8-Geschäft ganz kaputt macht.

Seltsam finde ich auf jeden Fall, dass man den A8 nicht für kleines Geld ausverkauft (so als wäre der Nachfolger noch in weiter Ferne).
VerloK
Stammgast
#460 erstellt: 31. Jul 2017, 16:39
Achso, es haben ja nicht alle zugriff auf die Kickstater Updates?

ich Versuch das mal zu Kopieren.



A16 Progress Report 29 July 2017

Geposted von Stephen Smyth

All aspects of the production are proceeding well. Mass production of the metalwork for both 2U and headstand (HS) will be completed in the next couple of weeks. Pre-production samples of both types have now been reviewed and we are happy to say the manufacturing quality is good. When we get the first production samples back from China (with final silk screen) we will post a complete set of photos.

The A16 board assembly will begin August and we should have these back in the UK mid September at the latest. The HDMI 2.0b hardware is also in manufacture and due for delivery to us early September. We would like to think that final assembly and test will begin before the end of September.

On the software side we are focused mostly on preparing for Dolby and DTS certification. We plan to submit sample A16s to both companies by the end of August. Approval often takes 3-4 weeks but it may take longer if compliance issues arise. Since the A16 design allows for firmware updates, assembly can proceed regardless and we can update prior to shipping as required.

We have two minor developments to report. First, we employed an English woodworking company to make us some trial side panels for the 2U enclosure. They connect to where the rack-mount wings go so you can only fit one or the other. Our feeling is that we probably need at least 4 different wood types to give owners a decent choice if we do decide to offer these panels for sale. The photographs show oak and walnut, both with an oil finish.

Second, we will be including a differential headphone output mode for driving balanced headphones using both User A and User B headphone output jacks together. This mode is intended for single user operation. The photo shows a typical connection for the Sennheiser HD800 using a balanced Custom Cans dual ¼” stereo jack cable where the User A jack drives the left-ch transducer and User B jack the right-ch transducer.

Balanced headphone drive using ganged headphone outputs

Please note that the enclosures used in these photographs are pre-production and their silk screening differs from the final production units.

We will provide a further progress report at the end of August. Hopefully you will see some photos of the production units before that.

Thank you for your patience.

Stephen Smyth




I am posting this headphone drive information due to the large number of inquiries we get about this subject. Since we will also support balanced headphones the data includes this mode of operation.

Gain Setting Switches

The A16 supports two independent users and therefore has two independent headphone output jacks, User A and User B. We use an OPA1622 solid state amplifier for each headphone output. In addition to a volume knob, each headphone output has a 3-position (L-M-H) gain switch used to better match the maximum output drive of the A16 to the headphone sensitivity (see photo below). For example, in the L (low gain) setting the amplifier gain is reduced by 10dB and has a maximum output of 0.64Vrms. The L setting would typically be used for high sensitivity (often low impedance) headphones and IEMs. On the other hand the H (high gain) setting runs the amplifier at a gain of +14dB giving a maximum output of 10Vrms and would be used for low sensitivity (often high impedance) headphones. Another application of the L gain switch position could be simply to limit the loudness one can generate over a headphone if, for example, the unit was being used by children.




Balanced mode

The design of the A16 allows the User A and User B headphone outputs to be ganged together under software control in order to drive headphones wired for balanced operation. In balanced mode the A16 is limited to a single user. Further, this mode requires that the gain switches are set the same at both headphone outputs. In balanced mode an amplifier is connected to each side of the headphone transducer, one in anti-phase to the other, thereby doubling the maximum voltage difference across it for any gain setting. In balanced mode the volume knobs are also ganged together in software so that adjusting the volume on either produces the same change in volume in the headphone.

The key operational specifications for both single ended and balanced modes are given in the table below. These have not been measured but are derived from the OPA1622 data sheet and assume a pure resistive load, so they should be taken as a guide. Note also that the OPA1622 has a peak current of 130ma per amplifier and, because we are running them on +/-15V rails, a maximum peak output of +/-14V (10Vrms). Hence some impedance-gain performance values are voltage limited and some current limited.


VerloK
gothighscore
Ist häufiger hier
#461 erstellt: 31. Jul 2017, 17:07
Die sollen sich ruhig Zeit lassen, es hat auch niemand was davon wenn in der Produktion auf Grund von Zeitdruck ein Detail übersehen wird und im schlimmsten Fall der Realiser noch mal eingeschickt werden muss.
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